Autoilija kansakunnan rahoittaja!
Mitä sitä kiistämään, koen vihaisia tunteita kun lentokoneilla lentävä elämysporukka marssii ilmaston takia, sillä lentoliikenne on ihan oikea ongelma.
Ei suomalainen yksityisautoilu ole, se on niin kallista että ainoastaan isänmaan todellinen ystävä ajaa huvikseen.
Missä ovat laskelmat siitä, että mitä maksaa globaalisti se, jos sähköautoilu nousee kukoistukseen? (polttomoottori vaihdetaan sähkömoottoriin ja akkuihin)
Onkohan tässä taas yksi lobattu polku jolla päästään rahastamaan, kuten tuulivoimalla Suomessa.
Missä ”lentokoneilla lentävä elämysporukka” on marssinut? Sinun mielikuvituksessasi?
Sähköautoilusta ovat laskelmansa tehneet mm. Kiinan, Japanin ja Euroopan suurimmat autonvalmistajat, Maailmanpankki ja MIT. Löytyykö sinulta tai persuilta parempaa laskutaitoa?
”Globaali hinta” voi kuule olla muutakin kuin rahaa, ymmärtänetköhän?
Ilmoita asiaton viesti
En tietenkään ymmärrä. Voitko Esa opettaa?
Ilmoita asiaton viesti
Orpo hieroo karvaisia käsiään kun nyt on helppoa ajaa läpi uusia rangaistusveroja, pakollista työliikennettä ajaville, kun nämä muokkaavat mielialat tälle suosiolliseksi.
Berberi voi pistää himoitut tietullit jotta köyhät pysyvät pois häiritsemästä juppien kulkemista. Samalla korkeat verot vanhoille ritsoille näin varmistetaan köyhä kävelee vaikka asuis korvessa.
Ilmoita asiaton viesti
Liikenne saastutaa ja lentokoneiden lisäksi laivat ovat ykkösluokassa. 15 suurimman konttilaivan päästöt vastaavat 750 miljoonan auton päästöjä. Globalisaation nimissä rahdataan tarpeellista kamaa mm ssa Kiinasta kaikelle kansalle käytettäväksi. Halvalla tottakai, mutta ympäristömyötäisyydestä ja tarpeellisuudesta ei voida puhua. Moni asia voidaan tuottaa paikallisesti ja sästää luontoa turhalta kuormitukselta. Tämänhän luulis passavaan viherhörhöillekin paremmin kuin hyvin.
https://www.tekniikkatalous.fi/puheenvuorot/laiva-…
Kannattaako siis keskittyä olennaiseen, kun puhutaan liikenteen aiheuttamista päästöistä.
Että kyllä vaan, kaikki äkkiä ostelemaan mm ssa noita keskeneräisiä sähköautoja kovalla hinnalla ja nykyiset toimivat ajoneuvot sitten toimitetaan uusiokäyttöön. Ympäristösuojelun lukuun, tottakai. Aika höpsöttelyä, enkä pois sulkisi lainkaan mahdollisuutta teollisuuden ja päätösten tekijöiden välisistä kytkennöistä. Noita kytkentöjähän on toki vaikea toteen näyttää, mutta hyvät mahdollisuudet kytkentöihin on olemassa. Esimerkkinä vaikkapa Sipilä ja jätevesiasetus.
Ilmoita asiaton viesti